Užsiėmimai, padedantys moksleiviams kurti pozityvius tarpusavio ryšius

Utenos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras gegužės-birželio mėn. organizavo psichologinės gerovės  stiprinimo paslaugas Utenos rajono ugdymo įstaigose, kurias finansavo Utenos rajono savivaldybės administracija. Užsiėmimuose dalyvavo apie 300 mokinių iš Utenos Adolfo Šapokos, Užpalių gimnazijų, Aukštakalnio, Vyturių ir Krašuonos progimnazijų. Veiklose dalyvavo 13 klasių, po du užsiėmimus, kurių trukmė buvo 78 val. Paslaugas teikė VšĮ ,,Psichologinių idėjų namai“, o užsiėmimus vedė Vytauto Didžiojo universiteto lektorius Laurynas Nikelis.

Pasak Lauryno: ,,Intrigavo ir domino skirtumas kurį pamačiau. Moksleivių problemos, patirtys ir komandinio darbo supratimas skyrėsi keičiant mokyklas, bendraujant su skirtingo amžiaus jaunimu, bet viskam praėjus labai svarbu, kad visur pavyko padaryti pokytį, kuris dažnai nebūna matuojamas skaičiais, pažymiais ar kažkokiais statistiniais rodikliais.

 Užsiėmimų esmė atsakyti į klausimą ar klasę galima vadinti komanda, o jeigu ne, ką galime padaryti, kad visiems šioje klasėje, mokykloje būtų gyventi geriau. Todėl ir kūrybinės dirbtuvės, nebuvo tik sausos teorijos kratinys, bet ir kruopščiai atrinkti komandiniai žaidimai, kūrybiniai pratimai ir kita įvairi praktinė veikla. Susitikimuose su moksleiviais bandėme kuo geriau pažinti savo klasiokus, suprasti temas, kuriomis diskutuoti gera visiems, o kurios gali žeisti ar įskaudinti. Didžiausią dėmesį skyrėme komandiniam darbui ir tarpusavio komunikacijai. Išbandėme lyderystės įgūdžius, savo kūrybiškumą, požiūrį į konkurenciją, bendro klasės mikroklimato gerinimą. Kiekviena mokykla, kiekviena klasė ir kiekvienas mokinys yra skirtinga istorija ir patirtis, tačiau bandant rasti kažką bendro, galiu pasakyti, kad Utenos moksleiviai yra labai motyvuoti, kartais vis dar neatskleidę savo geriausių savybių ir labai smalsūs.

Džiugino tai, kad jau pirmomis užsiėmimo minutėmis buvo galima matyti veiklų reikšmingumą. Visada užsiėmimų pradžioje paklausiu klasės moksleivių ar galima jus vadinti komanda, pats dažniausias atsakymas: NE, tačiau jau po pusės valandos visi dirba kartu, vieni kitiems padeda ir stengiasi pasiekti maksimalų rezultatą. Paatviravimui, Utenos miestas mano veikloje yra išskirtinis tuo, kad didžioji dalis moksleivių, drąsiai ir atvirai kalba, nebijo diskutuoti apie klasės problemas ir iššūkius, bet vis tiek įsitraukia į veiklas ir pokytį po užsiėmimų patvirtina refleksijų metu. Džiugu, kad mokyklų administracija deda didelį indelį į moksleivių augimą. Tą patvirtina ir moksleiviai – gausybė renginių, ekskursijų ir kokybiškų klasės valandėlių, visa tai padeda klasei suartėti ir vienas kitą gerbti.

O mano pačio asmeninis laimėjimas – keletas moksleivių, kurie pradžioje sunkiai kalbėjo, nenorėjo įsitraukti į veiklas ar net savo saugumo zonai išsaugoti naudojo gaubtuvus ant galvos. Ilgainiui ateidavo pakalbėti per pertraukas, padėdavo pasiruošti veikloms ar susitvarkyti, o svarbiausia prakalbo ir reflektavo kartu su klasės draugais“.

Organizatorius taip pat džiaugiasi puikiais dalyvių atsiliepimais: ,,Gerai praleistas laikas su klasiokais”, ,,Išmokau, kad kalbėjimas yra svarbus”, ,,Išmokau dirbti geriau komandoje”, ,,Patiko, buvo įdomu. Labiau pradėjome visi bendrauti”, ,,Man labai patiko, iš čia išsinešu labai daug”, ,,Patiko, nes produktyviai praleidome laiką. Laurynas fainas labai“, ,,Per šiuos užsiėmimus labiau susibendravome, labiau tapome komanda. Manau, klasei to reikėjo”, ,,Čia būnant aš labiau su klase sueiti pradėjau ir gerų atsiminimų turėjau. Norėčiau dar kartą“, ,,Suvienija klasę, smagi atmosfera. Labai norėčiau dar kartą“… Ir dar daug, daug  moksleivių gražių žodžių, kuriuos skaitant norisi ir ateityje organizuoti šiuos užsiėmimus.

 

Utenos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro inf.

2023-06-26